Vedtægter for Aarup Badmintonklub
§1 Navn:
Foreningens navn er Aarup Badmintonklub. Foreningen er hjemmehørende i Assens Kommune. Foreningen skal være medlem af DGI
§2: Formål:
Foreningens formål er at samle børn og unge under 25 samt øvrige aktive til badmintonspil i Aarup Fritidscenter. Foreningen driver også baneudlejning til medlemmerne: motionsbadminton. Foreningsarbejdet skal give de bedst mulige forhold at udøve badminton under.
§3Medlemsskab:
Foreningen har en registreret medlemskreds og optager såvel aktive som passive medlemmer. Indmeldelse sker ved henvendelse til klubben. Medlemskabet udløber automatisk hvis det ikke fornys ved indbetaling til klubben den efterfølgende sæson. Ved foreningsrelaterede uenigheder har alle medlemmer ret til at få bestyrelsen til at behandle deres sag, på næstkommende bestyrelsesmøde.
§4 Bestyrelse:
Foreningen ledes af en bestyrelse på 5 til 7 personer over 18 år, der konstituerer sig selv med formand, ungdomsformand, motionistformand, kasserer og sekretær, senest 14 dage efter ordinær generalforsamling. Bestyrelsen nedsætter ad-hoc udvalg efter behov. Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling for to år ad gangen, 2-3 bestyrelsesmedlemmer i lige år, og 3-4 bestyrelsesmedlemmer i ulige år. Foreningen tegnes af formand og kasserer i forening.
§5 Regnskab og kontingent:
Regnskabet følger kalenderåret. Kassereren fører regnskabet og forelægger dette på generalforsamlingen efter at det er godkendt af den samlede bestyrelse samt forsynet med revisionspåtegning. Bestyrelsen fastsætter kontingentet før hver sæson under hensyn til budgettet. Restancer over 3 måneder medfører udelukkelse af foreningen. Udelukkede medlemmer kan får deres sag behandlet på næstkommende bestyrelsesmøde eller på generalforsamlingen.
§6 Revision:
Foreningens regnskab revideres af en revisor valgt for 1 år ad gangen på generalforsamlingen.
§7 Generalforsamling:
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed i alle anliggender. Generalforsamlingen afholdes hvert år senest i marts måned og indkaldes med mindst 2 ugers varsel ved offentligt opslag.
Dagsordenen skal mindst omfatte følgende punkter:
- Valg af dirigent
- Valg af referent
- Bestyrelsens beretning
- Forelæggelse af det reviderede regnskab
- Indkomne forslag
- Valg af bestyrelsesmedlemmer
- Valg af revisor
- Eventuelt